
Igualada, Barcelona, 2001
Zijn werk is gebaseerd op een gelaagde strategie van over elkaar heen gelegde lagen en gemengde verfcomposities die voortkomen uit organische, geabstraheerde vormen.
Door gebruik te maken van modulatie en materialiteit streeft hij naar een poëtische en naakte essentie. Tegelijkertijd volgen deze composities een pad van stilte tussen de inzichten van verf die naar het essentiële reiken.
Ruimte en tijd of fysica en geheugen zijn concepten die zich verbergen langs de subtiele scheurtjes op het doekoppervlak. Gedempte tinten vechten tegen proportie om harmonie te bereiken.
Hij doet af en toe een beroep op concepten als imperfectie of de meest psychologische aspecten van verf zelf. Hij confronteert gangbare concepten van het oosterse culturele erfgoed met een sterke impuls van mediterraan licht.
Zijn beelden vertrekken vanuit organische patronen die later worden omgevormd tot vervormde grafische vormen, raadselachtige ritmes en bescheiden gebaren.
Zijn invloeden zijn afkomstig van kunstenaars als Rothko, Hernandez Pijuan, Lee Ufan, Richter, Morandi en vele anderen die de voorkeur geven aan verf boven concept.
Eenvoud, harmonie en een formele schoonheid met behulp van een grote verscheidenheid aan versleten en kale dragers, waar de lagen kleur en de patina van de tijd een unieke huid vormen vol sensualiteit, energie en spanning.
2025
2024
2023
2022
2021
2020

Titel
Formaat
Techniek
Titel
Formaat
Techniek


Titel
Formaat
Techniek

Titel
Formaat
Techniek